10 sytuacji gdy potrzebujesz trenera personalnego

Czy na pewno potrzebujesz trenera personalnego?

Dziś nastała troszkę moda na trenerów personalnych, ale wzrosło również zapotrzebowanie. Moda, bo dobrze móc pochwalić się, że ma się swojego trenera personalnego, a z drugiej strony zapotrzebowanie, bo w tempie życia w jakim żyjemy, lepiej delegować pewne zadania. Najlepiej na fachowców z danej dziedziny. Takim fachowcem może być trener, który pracuje z nami indywidualnie.

Czy moda na trenera personalnego jest czymś złym? Raczej nie, bo moda na noszenie włosów w kok, też nie jest niczym złym. Moda, to moda. Może tyczyć pozytywnych wzorców, a może negatywnych. Lepsza moda na trening w trenerem, niż na życie pośród używek. Jeśli tylko moda ma wzbogacić w zdrowie, większą świadomość, rozwój, to jest to dobry kierunek.

Tendencja będzie na pewno wzrostowa. Innym oczywiście tematem jest to, jaka jest jakość usług, lub też jakie są kompetencje trenerów. I nie ma co psioczyć na środowisko. Jest tak bardzo dużo dobrych trenerów, że lepiej na tym się skupić. Jeśli ktoś będzie chciał dostać się do dobrego trenera, to go znajdzie. Przetrzepie internet, poczyta o nim, zasugeruje się opiniami, sprawdzi jego doświadczenie sportowe. A w spotkaniu na żywo można zobaczyć czy emocjonalnie dwie strony są w stanie się dopasować.

To dopasowanie często bywa pomijane, a jest jednym z najważniejszych kryteriów. Najważniejszych, bo to, co się rozgrywa na treningu, to są również emocje. Musi być zatem pewna nić porozumienia, a raczej zrozumienia dla klienta. Empatia.

Pytanie tytułowe jest zadane ciut przewrotnie. Jakoby z sugestią, że może to jest mocno przesadzone. Że rynek trenerów personalnych wyrastających jak grzyby po deszczu czeka tylko na każdy grosz jaki mogą zarobić.

Nie do końca tak jest. Są również trenerzy, którzy prowadzą swoje kluby sportowe, a dodatkowo prowadzą treningi w ciągu dnia – czyli w godzinach, gdzie inni są w pracy. Jest też rzesza trenerów, która bierze tyle podopiecznych, ilu potrafi dobrze poprowadzić. Nie psioczmy. Rynek jest zróżnicowany, ale przecież to klient wybiera. Najgorsze tylko, że bardzo często klient nie ma rozeznania i nie jest w stanie rozpoznać “podrabiańca”.

Zwykle osoby korzystające z treningów personalnych to osoby prowadzące własne firmy, ale nie tylko. Zdarzają się studenci, czy urzędnicy.

Kiedy zatem potrzebujesz trenera personalnego? A może „kiedy trener personalny będzie dla Ciebie dobrą opcją?”

1. Gdy zależy Ci na szybszych postępach.

Tak, bo uwaga będzie skupiona tylko na kliencie. I jeśli tylko trener nie będzie zajęty swoim telefonem, a zajmie się klientem, to jest w stanie bardzo szybko korygować błędy i wprowadzać ćwiczenia korygujące.

2. Gdy nie masz czasu by chodzić na treningi grupowe.

Nie każdy pracuje w stałych godzinach i nie każdy ma wolne wieczory, gdy zwykle odbywają się treningi grupowe. Często osoby prowadzące własną działalność gospodarczą mają bardziej elastyczny wymiar czasu pracy. Jest to dla nich często jedyny sposób na regularny trening i postępy.

3. Gdy nie lubisz ćwiczyć w grupie.

Po prostu, z wielu powodów nie każdy lubi ćwiczyć w grupie.

4. Gdy chcesz indywidualnego podejścia.

Indywidualne podejście, czyli nie tylko program treningowy, ale zrozumienie na jakim poziomie odbierasz fale. Każdy jest inny i jednego trzeba „docisnąć”, drugiego łagodnie zmotywować, a jeszcze innemu wytłumaczyć.

Co więcej, nieomal każdy z nas ma jakieś dysfunkcje jeśli chodzi o aparat ruchu. Trudno zalecić ćwiczenia i zdiagnozować każdego na zajęciach na grupie, ale indywidualnie jak najbardziej. I tak na grupie możesz wykonywać ćwiczenie pomagające zwiększyć zakres ruchomości w stawach barowych, ale 10 osób będzie miało z tym problem, a 10 nie będzie miało w tym zakresie żadnego problemu. Może też być tak, że tego rodzaju ćwiczeń nie będzie, a będą one niezbędne dla tych 10-ciu osób.

5. Gdy potrzebujesz elastycznych godzin treningu.

Są osoby, którym popołudniowe, lub sztywne godziny treningów nie pasują. Wówczas taka metoda elastycznego umawiania godzin treningów się sprawdzi.

6. Gdy zależy Ci na zdrowiu.

Sport jest dla zdrowia, ale wiele osób z powodu sportu zdrowie straciło. W treningu siłowym najczęściej wówczas, gdy ambicje przekraczają możliwości.

Wiele osób myśli, że rozpocznie przygodę ze sportem poprzez ubranie butów do biegania, ubranie koszulki i wyjście na bieganie. Myślą, że waga zacznie spadać, oni staną się zdrowsi, a tłuszcz zamienią w mięśnie. Często jednak bywa tak, że opierają swoją wiedzę na mitach jakie funkcjonują dookoła.

Nie, bieganie niekoniecznie musi być zdrowe i niekoniecznie Ci pomoże. Jeśli masz nadwagę to zanim schudniesz, nabawisz się przeciążenia kolan i kręgosłupa. Bieganie to też technika. Nim rozpoczniesz treningi biegowe, lepiej się do nich przygotować poprzez właściwy trening siłowy.

7. Gdy potrzebujesz, by ktoś Cie zmotywował.

Mało kto ma tyle siły w sobie, że sam się zmotywuje do treningów. Wiele osób potrzebuje kogoś, kto będzie ich z tym pilnował, lub z kim będą się umawiać na trening. Taka osoba też będzie im te treningi przygotowywała i dbała o ich progres. Wówczas sprawdzi się odpowiedzialny trener osobisty.

8. Gdy zależy Ci na zdobywaniu szerszej wiedzy o sporcie.

Dobry trener personalny oprócz prowadzenia treningu, będzie też uczył metodyki sportu, opowiadał o sporcie. Częścią treningu jest również nauka i zdobywania wiedzy. Możesz pytać, a trener na pewno będzie się cieszyć, że może się wykazać swoją wiedzą. A jeśli czegoś nie będzie wiedział, zainspirujesz go do poszukiwań i poszerzenia swojej wiedzy. Wątpliwe, by trener oburzał się na pytania. Dobrym przykładem będzie tutaj Trener Personalny Katowice – Marcin Tomczyk, u którego jakiś czas temu wykonywałem trening personalny, byłem święcie przekonany że zamęczyłem go swoimi pytaniami, za co po treningu ośmieliłem się przeprosić, ku mojemu zdziwieniu to Marcin podziękował mi za to że mógł podzielić się wiedzą i zwiększyć moją świadomość.

9. Gdy zatrzymałeś się w miejscu i wiesz, że sam dalej nie zrobisz kroku, lub nie masz pojęcia jak przerwać stagnację.

Każdy ma tak, że prędzej, czy później dojdzie do ściany swoich postępów. Trener jest kimś, kto stoi z boku i z dystansu lepiej widzi pewne rzeczy. Czy to chodzi o sporty walki, czy o trening siłowy, technikę zawsze można poprawiać. Doświadczony trener, który stoi z boku, jest w stanie pomóc i zwrócić uwagę na błędy, których zawodnik nie jest świadomy. Technika oczywiście to tylko przykład.

10. Kaprys i chęć spróbowania czegoś nowego – pracy indywidualnej.

Nikt nam nie zabrania spełniać naszych kaprysów. Czasem próbowanie różnych rzeczy w życiu stanowi o jego smaku.

A więc wbrew pozorom, to nie tylko moda. Bardzo często motywacja jest słusznie uzasadniona. Na dobrym treningu indywidualnym można bardzo dużo skorzystać. Warto poświęcić czas i przejrzeć różne oferty. Zobaczyć w czym specjalizuje się dany trener, sprawdzić jakie odbył szkolenia, jakie mam doświadczenie i czy jego grafik nie pęka w szwach. Ważne przecież, by trener miał energię do działania i czas, by przygotować się do zajęć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *